Nunc at nulla eget turpis malesuada lobortis at nec ex
Agenția de turism Globetrotter
www.excursiionline.ro
CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii turistice Nr.......... din data de ….......................
Partile contractante:
SC GLOBETROTTER SRL cu sediul in ARAD, Str. George Cosbuc, nr. 8 ap.8, prin agentia de turism organizatoare GLOBETROTTER, cu sediul social in Arad, str.George Cosbuc nr.8 ap.8 tel.0257270150, e-mail: office@excursiionline.ro, website: www.excursiionline.ro, CUI RO15003617, inregistrata la Registrul Comertului Arad sub numarul J02/924/2002, titulara a Licentei de turism nr. 1759/17.04.2019, avand conturi bancare deschise la ING BANK: RO09INGB0000999901486886 (RON) si RO90INGB0000999903488963 (EUR) si BANCA TRANSILVANIA: RO34BTRLRONCRT0420227101 (RON) si RO81BTRLEURCRT0420227101 (EUR) si la TREZORERIA ARAD: RO37TREZ0215069XXXX010848, reprezentata prin IGA LINDA LUCIA – Administrator, denumita in continuare AGENTIA
sau
În cazul în care contractul cu turistul se încheie între revânzător şi turist în numele şi pe seama touroperatorului/organizatorului, în baza unui contract de agenţie (mandat cu reprezentare nr....... din data de ..........................) semnat între touroperator şi revânzător:
SC …..................................................................., cu sediul în........................., str. ................................................................. nr. .............., număr de înregistrare la registrul comerţului …......................................, cod de înregistrare fiscală …..............................., cont bancar …........................................................................., deschis la ….................., titulară a Licenţei de turism nr......................, pentru Agenţia …................................................., în calitate de organizator, denumită în continuare Organizator, prin mandatar, SC GLOBETROTTER SRL, cu datele de identificare de mai sus, denumita AGENTIA
si turistul/reprezentantul turistilor, domnul/doamna...................................….......................................................................... CNP:......................................................domiciliat/domiciliată în …............................................................................................ telefon 07..............., posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria ... nr. …............., eliberat/eliberata de …....................................... la data de …....................................., au convenit la incheierea prezentului contract. in calitate de TURIST
I. Obiectul contractului
1.1 Il constituie vanzarea de catre AGENTIE a pachetului de servicii turistice inscrise in prezentul contract, eliberarea documentelor fiscale si de calatorie. 1.2 Rezumatul contractului(Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari):
NUME TITULAR:
CI:
TELEFON:
ADRESA:
PRET TOTAL:
STATUS:
AVANS:
CHITANTA NR:
REST DE PLATA:
DATA SCADENTA A PLATII: … … ….....
NUME TURISTI:
SERVICII:
AGENT DE TURISM:
NU doresc sa inchei:
□ asigurare storno
□asigurare medicala
□ asigurare travel
DORESC sa inchei asigurare:
□ storno, pentru turistii:
□ medicala, pentru turistii:
□ travel, pentru turistii:
Semnatura CLIENT: _____________________________________
1.3. Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului: [IN ASTEPTARE/CONFIRMAT ]. La incheierea contractului, în termen de maximum 24 de ore de la primirea confirmării de rezervare din partea AGENTIEI, serviciul de călătorie va constitui un pachet în înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018. In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport etc), AGENTIA va oferi TURISTULUI o varianta alternativa sau va returna integral avansul.
II. Incheierea contractului
2.1. Contractul se incheie dupa caz in oricare din urmatoarele situatii:
a) in momentul semnarii lui de catre TURIST sau prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii de calatorie inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace electronice;
b) in momentul in care TURISTUL primeste confirmarea scrisa a rezervarii de la AGENTIE. 2.2. In cazul in care prezentul contract este pus integral la dispozitia TURISTULUI sub forma de catalog, pliant, alte inscrisuri, site-ul agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica (e-mail, fax, etc.), obligatia de informare a TURISTULUI este considerata indeplinita prin inscrierea acestei informatii in oricare dintre documentele de calatorie sau documentele fiscale furnizate de AGENTIE, nefiind necesara incheierea in forma scrisa a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, respectiv daca prezentul contract prezentat in modalitatile prevazute mai sus, contine informatiile prevazute la art. 7 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si pentru modificarea unor acte normative.
2.3. Contractul inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de calatorie inscris in documentele de calatorie.
2.4. Informatiile privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract, este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, TURISTUL intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract, fiind informat asupra acestor avertizari, atentionari sau alerte.
III. Pretul contractului, modalitati si termene de plata
3.1. Pretul prezentului contract este de .................lei / euro si se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul agentiei si T.V.A.
3.2. Modalitati de plata
Plata serviciilor turistice aferente contractului se poate efectua cash, cu OP, cu card, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinta a BNR+2% din ziua platii. In cazul in care TURISTUL doreste sa efectueze plata catre AGENTIE prin transfer bancar pentru serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor reveni acestuia.
Plata pachetelor de servicii turistice interne (cazare, alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement, si alte servicii oferite de unitatile de cazare sau excursiile optionale din circuite / excursii toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei) se poate efectua si cu tickete/carduri de vacanta SODEXO, EDENRED, UPROMANIA, respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia
3.3. Termene de plata:
a) pentru serviciile turistice care necesita confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plata comunicate de agentie in scris sau alte mijloace de comunicare.
b) pentru serviciile turistice care nu necesita confirmare din partea prestatorilor, dupa cum urmeaza:
Termene de plata oferta STANDARD
a) 30%din pretul pachetului turistic - la inscriere;
b) 30% din pretul pachetului turistic - cu minim 60 zile inaintea plecarii.
c) 40% din pretul pachetului turistic - cu minim 30 zile inaintea plecarii.
d) 100% daca data rezervari este mai mica de 30 zile fata de data inceperii sejurului;
Termene de plata oferta EARLY BOOKING, Black Friday, Last Minute, sau alte programe similare
a) 100% din pretul pachetului de servicii, in cazul in care turistul a achizitionat pachetul de servicii turistice din cadrul programelor speciale.
Sau, dupa caz:
a) 30% din pretul pachetului turistic - la inscriere;
b) 30% din pretul pachetului turistic - la termenul limita al pragului Early Booking aplicat la inscriere;
d) 100% daca data rezervarii este mai mica de 30 zile fata de data inceperii sejurului;
Depasirea termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3 % pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata.
In situatia contractarii serviciilor turistice in regim Early Booking, reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de TURIST, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip EB - Early Booking determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
IV. Drepturile si obligatiile Agentiei
4.1. AGENTIA se obliga sa informeze TURISTUL corect si complet cu privire la toate elementele esentiale prevazute de legislatia aplicabila.
4.2. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, AGENTIA este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie ce fac obiectul prezentului contract sau nu poate indeplini cerintele speciale ale turistului, pe care in prealabil le acceptase, sau propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, va informa TURISTUL, in scris, cu privire la modificarile propuse si impactul acestora asupra pretului pachetului, iar TURISTUL are posibilitatea ca, intr-un termen de 48 de ore sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare. In cazul lipsei unui raspuns in termenul mentionat mai sus, se considera ca TURISTUL a acceptat modificarile propuse, si nu mai poate inceta contractul sau solicita vreo despagubire. Atunci cand e cazul, AGENTIA va comunica TURISTULUI si pachetul de substitutie oferit si pretul acestuia. In cazul in care modificarile aduse contractului privind pachetul de servicii de calatorie au drept consecinta scaderea calitatii sau a costului pachetului, TURISTUL are dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului. TURISTUL poate respinge serviciile alternative propuse doar in cazul in care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau daca reducerea de pret acordata este inadecvata. Daca modificarea intervine dupa inceperea calatoriei, informarea se va face in cel mai scurt timp de la momentul cand a fost aflat de AGENTIE.
4.3. Atunci când o parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a convenit prin prezentul contract, AGENTIA ofera, fara costuri suplimentare pentru TURIST, servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai buna calitate decât cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit.
4.4. AGENTIA poate modifica pretul contractului in sensul majorarii sau diminuarii, dupa caz, aratand totodata modul de calcul al majorarilor sau diminuarilor de pret ale contractului si numai daca modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate de: (a) pretul transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor surse de energie; (b) nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie incluse in contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate in executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de imbarcare sau debarcare in porturi si aeroporturi; sau
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile stabilite in contract nu pot fi majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii. 4.5. AGENTIA este raspunzatoare de executarea serviciilor de calatorie incluse in prezentul contract, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate de organizator sau de un alt furnizor de servicii de calatorie, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) când neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza TURISTULUI;
b) când neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici AGENTIA, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intârzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii. AGENTIA nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate TURISTULUI ca urmare a intârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor normative specifice;
c) când neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
4.6. AGENTIA are obligatia sa furnizeze in scris calatorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu TURISTUL(e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii: a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de TURIST in fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
c) pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului;
4.7. AGENTIA acorda asistenta adecvata fara intârzieri nejustificate TURISTULUI aflat in dificultate, in cazul situatiilor de forta majora sau al unui eveniment pe care nici organizatorul, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita, in special prin:
(a) furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si asistenta consulara; (b) acordarea de asistenta TURISTULUI in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie alternative.
AGENTIA are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta in cazul in care TURISTUL este cel care a provocat situatia de dificultate in mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu depaseste in niciun caz costurile efective suportate de AGENTIE
4.8. AGENTIA isi rezerva dreptul sa modifice sau sa anuleze programul turistic in anumite cazuri: calamitati naturale, miscari sociale, greve, razboaie, schimbari politice, pandemii, intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fara a notifica turistii daca acestea intervin intr-un interval de timp prea scurt pentru a anunta toti participantii. Aceleasi situatii pot determina schimbarea tipului sau categoriei mijloacelor de transport ori a unitatilor de cazare.
4.9. Daca pachetul include transportul de pasageri, AGENTIA asigura de asemenea repatrierea TURISTULUI cu transport echivalent fara intârzieri nejustificate si fara costuri suplimentare pentru calator.
4.10. Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru GLOBETROTTER SRL. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decât cele cumparate de la receptia hotelurilor, având in vedere ca turistii vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc.
4.11. In cazul achizitionarii unui pachet de servicii de calatorie având in componenta si asigurarea transportului pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere acordul AGENTIEI care deruleaza programul tursitic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, AGENTIA nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decât cea inscrisa in programul de calatorie. Pentru aceste intârzieri, compania aeriana este obligata sa asiste calatorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European si Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de sistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intârzierii prelungite a zborurilor si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotarârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.12. In situatia achizitionarii unui produs de tip croaziera, linia de croaziera poate modifica, din motive ce tin de siguranta navigarii, numarul cabinei si amplasarea acesteia pe punti (o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabina de aceeasi categorie ca cea rezervata initial, caz in care TURISTUL nu va fi despagubit in niciun mod având in vedere ca este vorba de acelasi tip de cabina ca si cel rezervat.
V. Drepturile si obligatiile turistului
5.1. TURISTUL are dreptul la o informare corecta si completa cu privire la pachetul de servicii oferit de AGENTIE, inclusiv cu privire la pretul acestuia, astfel incat sa nu fie posibile interpretari echivoce. Prin semnarea prezentului contract turistul declara ca a primit aceste informatii in perioada precontractuala.
5.2. In cazul in care TURISTUL nu poate sa participe la calatoria turistica, indiferent de motive, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii de calatorie contractat, cu obligatia de a anunta in scris AGENTIA cu cel putin 7 zile inaintea datei de plecare. Intre TURISTUL care nu poate participa la calatoria turistica contractata (cedentul), terta persoana (cesionarul) si AGENTIE (debitor cedat) urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de calatorie contractate si cesionate. AGENTIA este obligata sa informeze persoana care transfera contractul (cedentul), cu privire la costurile efective ale transferului.
Pentru calatoriile individuale, in cazul in care mijlocul de transport este avionul, cesiunea contractului poate fi efectuata numai daca exista posibilitatea transferarii locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea incheierii contractului de cesiune revine dupa caz fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata AGENTIEI (debitorului cedat). TURISTUL care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul, sunt responsabili in mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari.
5.3. In unele cazuri mentionate la pct. 4.2., TURISTUL are dreptul sa solicite AGENTIEI si o despagubire, al carei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al partilor sau in baza unei hotarâri a instantei de judecata, pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:
a) anularea s-a facut din cauza nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in contract, iar AGENTIA a informat in scris calatorul cu cel putin:
(I) 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
(ii) sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza intre doua si sase zile; (iii) 48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai putin de doua zile; b) anularea a intervenit din cauza unui caz de forta majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz in care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unitatii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevazute la cap. IV pct. 4.4. lit. b);
c) anularea s-a facut din vina TURISTULUI.
5.4. TURISTUL are dreptul sa inceteze in orice moment, in tot sau in parte, contractul, iar in cazul in care incetarea ii este imputabila este obligat sa despagubeasca AGENTIA pentru prejudiciul creat acestuia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului pachetului de servicii de calatorie contractat. TURISTUL are dreptul sa inceteze contractul privind pachetul de servicii de calatorie inainte de inceperea executarii pachetului, fara a plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstante inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor la destinatie, circumstante survenite dupa incheierea contractului si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a României sau orice alt mijloc de proba.In acest caz, TURISTUL are dreptul la o rambursare completa a oricarei plati efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despagubire suplimentara.
5.5. In cazul in care TURISTUL alege sa se mute la un alt hotel decât cel contractat initial si achitat, responsabilitatea financiara a modificarii ii apartine. AGENTIA va rezolva cerintele calatorului in limita posibilitatilor, eventualele diferente de pret urmând a fi suportate de catre TURIST. In situatia in care TURISTUL solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu incetarea contractului, cu aplicarea penalitatilor prevazute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv si incheierea unui nou contract. TURISTUL este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la AGENTIE. Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea la timp a spatiilor de cazare cad in sarcina exclusiva a turistului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.TURISTUL este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat de agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament, etc.), in vederea acordarii serviciilor de calatorie. In cazul in care TURISTUL beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.6. TURISTUL ia cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea sa faca parte din contractul cu AGENTIA, sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar AGENTIA nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
5.7. Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre TURIST a unor formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele turistului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare optima, AGENTIA recomanda si consultarea site-ului Politiei de Frontiera. In cazul in care TURISTUL nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la formalitatile suplimentare necesare in vederea efectuarii calatoriei care nu sunt in sarcina AGENTIEI (de ex. in cazul calatoriei cu minori, imputernicire din partea parintelui sau reprezentantului legal ce nu il insoteste, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativa), AGENTIA este exonerata de orice raspundere in cazul imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.8. AGENTIA recomanda TURISTULUI contactarea acesteia cu 48 ore inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc imbarcare, etc.).
5.9. In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, conditiile contractuale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.10. TURISTUL este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. AGENTIA nu se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca urmare a nerespectarii acestui alineat.
5.11. TURISTUL are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atât la dus cât si la intors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe parcursul programului de calatorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de intâlnire si orarele, vor fi suportate de catre acesta.
5.12. In cazul in care TURISTUL care a intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii de calatorie refuza sa se mai intoarca in România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, TURISTUL respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.13. Turistul se obliga sa anunte AGENTIA daca si-a modificat datele de contact confirmate in momentul incheierii prezentului contract, si anume e-mail, telefon, etc. Acestea sunt singurele canale de comunicare cu clientul si vor fi folosite de catre AGENTIE pentru transmiterea diferitelor informatii ce tin de rezervarea efectuata
VI. Renuntari, penalizari, despagubiri
6.1. In cazul in care TURISTUL renunta din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza AGENTIEI penalizari dupa cum urmeaza:
6.1.1. In cazul serviciilor turistice externe/interne:
1. Conditii de anulare/penalizari oferta STANDARD
a) 30% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul 89 zile - 60 zile inaintea plecarii;
b) 50% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul 59 zile - 30 zile inaintea plecarii; c) 100% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul 29 zile si cu mai putin de 7 zile inaintea plecarii. d) 100% din pretul pachetului turistic in cazul in care TURISTUL a achizitionat pachetul de servicii turistice din cadrul programelor speciale de tip Early Booking, Black Friday, Last Minute, sau alte programe similare indiferent de data la care turistul solicita renuntarea. ;
6.1.2. Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1. sunt standard si se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour si TUI etc). Pe lânga penalitatile indicate mai sus, TURISTUL va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt incluse in valoarea contractului.
6.2. In cazul in care TURISTUL care a contractat un pachet de servicii de calatorie cu AGENTIA si a achitat un avans nu se prezinta in termenul comunicat in scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera reziliat de drept, iar AGENTIA are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul calatorului cu retinerea penalizarilor prevazute la art. 6.1. din prezentul contract.
6.3. In cazul in care plata pentru serviciile de calatorie interne a fost facuta cu, sau si cu tickete/card de vacanta, penalizarea se va deduce in primul rând din valoarea ticketelor/cardului de vacanta. Daca penalizarea este mai mare decât valoarea ticketelor/cardului de vacanta, diferenta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea ticketelor/cardului de vacanta este mai mare decât valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie nici in vouchere si nici in numerar in cazul in care calatorul nu doreste un alt serviciu turistic. In caz de neconfirmare a serviciilor comandate, AGENTIA nu poate restitui TURISTULUI suma de pe ticketele/cardul de vacanta in bani, doar ticketele, daca acestea nu au fost expediate emitentului de vouchere conform procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta.
In situatia in care TURISTUL isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt serviciu turistic, pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre valoarea voucherelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul in care TURISTUL poate solicita noul pachet de servicii de calatorie este de maxim 2 luni de la data rezilierii contractului/renuntarea la serviciile de calatorie initiale. In cazul in care TURISTUL nu isi exprima optiunea in aceasta perioada, AGENTIA nu ii mai poate oferi acestuia niciun pachet de servicii de calatorie ulterior.
6.4. Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii sindicale, AGENTIA va face restituiri numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale.
6.5. In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, TURISTULUI i se vor retine toate taxele datorate de AGENTIE prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.6. AGENTIA este exonerata de orice raspundere in cazul in care dupa inceperea calatoriei, serviciul de graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate competenta refuza sa acorde TURISTULUI dreptul de iesire/tranzit/intrare pe teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de calatorie. TURISTULUI i se va retine in aceasta situatie contravaloarea totala a pachetului de servicii de calatorie.
6.7. Penalizarile echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se aplica si in cazul in care TURISTUL nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie pentru ca documentele personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte motive ce tin de persoana acestuia.
6.8. TURISTUL trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie la AGENTIE unde a achitat serviciile. In caz contrar, cererea de renuntare nu este luata in considerare.
6.9. AGENTIA va acorda despagubiri in functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract.
6.10. AGENTIA nu raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou international, precum si in cazul in care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care nu sunt imputabile nici unei parti se considera situatii de forta majora si exonereaza de raspundere AGENTIA.
6.11. Toate sumele mentionate la pct. 6.1., 6.2., 6.6., 6.7. din prezentul contract, se vor retine de catre AGENTIE din avansul sau pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de TURIST, fara a fi necesara interventia instantelor de judecata.
6.12. Pe parcursul desfasurarii programului turistic sau prestarii serviciilor turistice, turistul poate renunta total sau partial la serviciile oferite; in acest caz el nu are dreptul la nicio rambursare sau despagubire. In cazul in care turistul invoca ca motiv al incetarii unilaterale a contractului motive medicale, rambursarea contravalorii pachetului de servicii turistice se va face de catre compania de asigurare, daca turistul a incheiat o astfel de asigurare storno.
VII.Reclamatii
7.1. In cazul in care TURISTUL este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris la fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atat reprezentantului AGENTIEI, cat si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentantilor locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale AGENTIEI:
Telefon: 0257-270150 ARAD; 0256-222539 TIMISOARA;
E-mail: office@excursiionline.ro
7.2. Atat AGENTIA, cat si prestatorul de servicii turistice vor actiona imediat pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, TURISTUL va depune la sediul AGENTIEI o reclamatie in scris, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la incheierea calatoriei, AGENTIA urmand ca, in termen de 30 zile calendaristice, sa comunice TURISTULUI despagubirile care i se cuvin, dupa caz. Nu se vor accepta sesizari care sunt depuse peste termenul admis
7.3. Daca oricare dintre serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu cerintele prezentului contract, AGENTIA remediaza neconformitatea, cu exceptia cazului in care:
(a) este imposibil; sau
(b) implica cheltuieli disproportionate, tinând cont de anvergura neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate. Daca AGENTIA, in conformitate cu primul paragraf litera (a) sau (b) din prezentul alineat, nu remediaza neconformitatea, TURISTUL are dreptul de a beneficia de o reducere corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o neconformitate, cu exceptia cazului in care AGENTIA dovedeste ca neconformitatea este imputabila TURISTULUI.
7.4. In cazul in care neconformitatea afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar AGENTIA a omis sa o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre TURIST, acesta poate rezilia contractul privind pachetul de servicii de calatorie fara plata unor penalitati de reziliere si, dupa caz, poate sa ceara reducerea pretului si/sau despagubiri.
VIII. Asigurari
8.1. Conform prevederilor OG nr. 2/2018 si ale Ordinului 156/2019 emis de Ministerul Turismului, TURISTUL este asigurat pentru rambursarea sumelor achitate de acesta in legatura cu pachetele de servicii de calatorie, in cazul insolventei AGENTIEI si in legatura cu serviciile de calatorie asociate, cum sunt definite la art. 3 pct. 16 din OG nr. 2/2018, in masura in care Organizatorul faciliteaza servicii de calatorie asociate, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul in Bucuresti str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel 0214057420, fax 0213114490.
Polita de Asigurare emisa de OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP seria I nr. 51056, valabila de la data de 15.03.2020 pana la data de 14.03.2021 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turisti si este afisata pe pagina web a agentiei de turism www.excursiionline.ro/polita-de-asigurare.
8.2. Daca in prezentul contract este inclus transportul de pasageri, garantia prevazuta la art. 8.1. include repatrierea calatorilor, indiferent daca executarea pachetului este afectata de insolventa AGENTIEI sau TURISTUL se afla in imposibilitatea intoarcerii la locul de plecare sau la locul convenit de parti.
8.3. Valoarea despagubirii:
8.3.1. In cazul in care calatoria nu a inceput, valoarea despagubirii este egala cu valoarea sumelor achitate efectiv de TURIST in baza prezentului contract, in masura in care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei AGENTIEI.
8.3.2. Daca in prezentul contract este inclus transportul de pasageri si TURISTUL se afla in imposibilitatea intoarcerii la locul de plecare, din cauza insolventei AGENTIEI, despagubirea este egala cu contravaloarea serviciilor de calatorie neprestate TURISTULUI si achitate de acesta in baza acestui contract, la care se adauga costul repatrierii.
8.3.3. In cazul in care TURISTUL a beneficiat de repatriere in conditiile art. 8.2.:
a) TURISTUL nu mai beneficiaza de nicio alta despagubire de la Asigurator, in situatia in care repatrierea intervine ca urmare a nerespectarii de catre AGENTIE a obligatiilor contractuale fata de partenerii sai;
b) TURISTUL beneficiaza de rambursarea contravalorii serviciilor de calatorie neprestate si achitate de acesta in baza prezentului contract, fara a se scadea cheltuielile cu repatrierea efectuate de Asigurator, in cazul insolventei AGENTIEI.
8.3.4. Asiguratorul poate propune TURISTULUI o oferta de servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, in conditiile prevazute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul Turismului. In situatia in care TURISTUL accepta oferta propusa, acesta nu beneficiaza de nicio despagubire suplimentara.
8.4. Conditiile de despagubire:
8.4.1. TURISTUL va anunta imediat Asiguratorul prin telefon sau fax in cazul in care AGENTIA aflata in stare de insolventa nu efectueaza repatrierea sa.
8.4.2. TURISTUL poate solicita AGENTIEI aflata in stare de insolventa, rambursarea sumelor achitate de acesta si/sau a costului repatrierii prin transmitere documentelor justificative, in copie, catre AGENTIE, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire având obligatia sa pastreze documentele justificative, in original astfel:
a) in termen de maximum 30 de zile de la data declararii insolventei AGENTIEI, daca aceasta a survenit ulterior datei incheierii pachetului neexecutat/executat partial;
b) in termen de 15 zile lucratoare de la data incheierii executarii pachetului in situatia in care declararea insolventei este anterioara acesteia.
8.4.3. In situatia in care se dispune radierea AGENTIEI ca urmare a falimentului, TURISTUL va transmite solicitarea de rambursare a sumelor platite direct Asiguratorului in termen de 15 zile lucratoare de la data radierii.
8.4.4. In termen de 5 zile lucratoare de la data confirmarii de primire a notificarii de la art. 8.4.2, TURISTUL transmite Asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative care cuprind cel putin urmatoarele:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii de calatorie;
b) confirmarile de primire precizate la art. 8.4.2;
c) copiile documentelor care atesta achitarea serviciilor (de ex. chitante, ordine de plata), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator;
d) copiile documentelor de transport si cazare, dupa caz, in cazul cererilor de rambursare a costului repatrierii.
8.4.5. Despagubirea va fi platita in termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii de catre Asigurator a documentelor justificative de la TURIST.
8.4.6. In cazul in care, dupa plata despagubirii, AGENTIA plateste sumele datorate TURISTULUI, acesta restituie Asiguratorului despagubirea primita, in termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii sumelor de la AGENTIE.
8.5. AGENTIA nu se face vinovata de eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele de asigurare contractate prin intermediul AGENTIEI, deoarece aceasta este doar intermediar intre TURIST si asigurator.
IX. Dispozitii finale
9.1. Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
9.2. Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie associate, precum si pentru modificarea unor acte normative.
9.3. Toate unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale acolo unde acestea exista, care difera de la o tara la alta si de la un tip de destinatie la altul.
9.4. TURISTUL declara ca AGENTIA l-a informat complet cu privire la conditiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de calatorie inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin mijloace electronice, TURISTUL isi exprima acordul si luarea la cunostinta cu privire la conditiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, in conformitate cu oferta AGENTIEI.
9.5. In cazul in care prezentul contract are ca obiect vânzarea de catre AGENTIE a unui serviciu de calatorie care NU constituie pachet de servicii de calatorie conform dispozitiilor O.G. nr. 2/2018 prevederile capitolului VIII din prezentul contract nu sunt aplicabile.
9.6. Litigiile aparute intre parti se rezolva pe cale amiabila in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor de judecata competente.
9.7. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
AGENTIA, GLOBETROTTER SRL
AGENT TURISM:
Semnatura . . . . . . . . .
Nume / prenume TURIST:
Semnatura: . . . . . . . . . .